• ۰۳۱۳۶۴۱۱۳۵۴,۰۳۱۳۶۴۱۱۳۵۶,۰۳۱۳۶۴۱۱۳۵۷,۰۳۱۳۶۴۱۱۳۵۸,۰۳۱۳۶۴۱۱۳۵۹,۰۳۱۳۶۴۱۱۳۶۰,۰۳۱۳۶۴۱۱۳۶۱,۰۳۱۳۶۴۱۱۳۶۲
  • اصفهان-چهارراه آپادانا-خیابان سجاد-جنب بانک تجارت۰۹۱۳۸۱۵۸۹۶۴
  • ۲۴

مدارک سفارت انگلستان

 مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت انگلیس

اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی .
تکمیل شدۀ فرم فارسی درخواست وقت سفارت.
در صورت داشتن دعوتنامه ،اسکن دعوتنامه و مدارک اقامتی دعوت کننده.

 



 مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی انگلستان :

 

اصل پاسپورت فعلی با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ مسافرت به انگلستان و اصل پاسپورت های قبلی.
یک نسخه تکمیل شدۀ فرم آنلاین درخواست روادید به همراه برگۀ تاییدیه وقت و تاییدیه واریزی وجه سفارت که توسط این مرکز انجام پذیر است.
۲ قطعه عکس ۴٫۵*۳٫۵ .

اصل و ترجمه سند ازدواج
اصل و یا کپی دعوتنامۀ معتبر و در صورت نداشتن رزرو هتل در انگلستان .
اصل و ترجمه رسمی شناسنامه.
اصل و ترجمه رسمی مدارک شغلی مربوطه از قبیل ( گواهی اشتغال به کار که در آن در مورد تاریخ درخواست مرخصی ذکر شده باشد و اینکه آیا این مرخصی با حقوق می باشد یا خیر ، جواز کسب ، پروانه فعا لیت ، کارت بازرگانی ، لیست بیمه ۶ ماهه آخر ، ، برگه مالیاتی پرداخت شده ، کارت پرسنلی ، حکم کارگزینی ، حکم بازنشستگی ، کارت بازنشستگی ، پروانه مطب ، کارت مهندسی ، کارت دانشجویی و…)
رزرو بلیط برای سفر به انگلستان
مدارک میزبان در انگلستان ( دعوتنامه به همراه کپی پاسپورت و مدارک اقامتی دعوت کننده ، پرینت حساب بانکی ، مدارک شغلی و گواهی اشتغال به کار با ذکر درآمد ، فیش حقوقی ، سند ملکی ملک محل اقامت در انگلستان یا اجاره نامه ، آخرین برگ مالیاتی پرداخت شده ، قبوض پرداختی از قبیل آب ، برق ، گاز و…)
اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری به زبان لاتین برای ۳ ماه گذشته ، سپرده های بانکی و..

برای مدیران و سهامداران اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی به زبان لاتین برای ۶ ماه گذشته الزامیست.

اصل و ترجمه رسمی سند ملکی ، در صورت اجاره دادن، اصل و ترجمه اجاره نامه .
**ترجمه رسمی (دارالترجمه)برای تمامی مدارک فوق کافیست و نیازی به مهر دادگستری و تایید وزارت امورخارجه نمی باشد.

نکته: به علت اینکه در روز تحویل مدارک ، مصاحبه ای از متقاضی انجام نمیگیرد تمامی مدارک فوق صرف نظر از اینکه قبلآ به انگلستان سفر کرده اند و یا خیر ، باید کامل و دقیق باشد ، خصوصآ مدارک بانکی اعم از درآمد و مخارج ماهیانه که در فرم درخواست روادید باید دقیق بیان شود.

حضور در سفارت انگلیس

 

حضور متقاضیان برای انگشت نگاری و ارائه مدارک برای تمامی انواع ویزای انگلیس الزامی می باشد. زمان انگشت نگاری حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید. با توجه به این که متقاضیان ویزای توریستی، تجاری و یا دانشجویی ملزم به دریافت برگه عبور هستند، حتما باید ۳ روز کاری در آنکارا یا استانبول حضور داشته باشند تا برگه عبور برایشان صادر شود اما متقاضیان ویزای اقامتی نیازی به ماندن بیش از یک روز ندارند.

*توجه داشته باشید امکان صدور برگه عبور در کشور امارات وجود ندارد لذا متقاضیانی که به این کشور مراجعه می کنند باید تا زمان صدور نتیجه ویزا یعنی ۱۵ روز کاری (۲۰ تا ۲۵ روز) در امارات بمانند یا به خرید خدماتی همچون priority, super priority, passport pass back اقدام نمایند. جزییات این خدمات به شرح زیر میباشد:

Priority:

با خرید این سرویس نتیجه ویزای شما در عرض ۵ روز کاری (بین ۵ تا ۸ روز) صادر خواهد شد. هزینه این سرویس که مبلغ ۱۹۱ دلار آمریکا است باید نقدا در مرکز ویزای دبی یا ابوظبی پرداخت شود.

Super Priority:

با خرید این سرویس نتیجه ویزای شما ظرف ۲۴ ساعت صادر خواهد شد. هزینه این سرویس که مبلغ ۶۰۰ پونداست باید نقدا در مرکز ویزای دبی یا ابوظبی پرداخت شود.

Passport Pass Back:

هزینه این سرویس که مبلغ ۶۴ دلار آمریکا است باید نقدا در مرکز ویزای دبی یا ابوظبی پرداخت شود. با خرید این سرویس گذرنامه در همان روز انگشت نگاری به شما باز می گردد و می توانید به ایران برگردید. نتیجه ویزای شما پس از ۱۵ روز کاری (۲۰ تا ۲۵ روز) صادر خواهد شد و سفارت به شما اطلاع خواهد داد تا به امارات بازگردید و گذر نامه خود را به سفارت تحویل دهید. پس از تحویل گذرنامه نتیجه ویزا طی ۳ روز به شما ارائه می شود. توجه داشته باشید که برای مرحله دوم به جای سفر دوباره به امارات می توانید از سرویس پیکاپ استفاده نمایید.(توضیحات در بخش پیکاپ انگلیس در دبی).

ویزای ازدواج انگلیس

زمانی که مسافر پس از ارائه مدارک با گذر نامه خود به ایران باز می گردد، پس از مدتی که سفارت انگلیس تعیین نموده، یک ایمیل دریافت می کند. محتوای ایمیل به دو حالت می‌تواند باشد:

الف) مدارک شما تا ۳ روز آینده آماده پیکاپ است
این ایمیل به این معنی است که به شما ویزا تعلق نگرفته و تا سه روزآینده می توانید مدارکی که ارائه کرده اید را از سفارت تحویل بگیرید. برای دریافت مدارک در ایران مسافر ملزم به ارائه مدارک زیر می باشد.

کپی گذر نامه
وکالتنامه امضاء شده
رسید سفارت

ب) شما ۱۴ روزکاری فرصت دارید تا گذر نامه خود را به سفارت انگلیس تحویل دهید.

این به این معناست که به شما ویزا تعلق گرفته و شما تا ۱۴ روز کاری آینده باید پاسپورت خود را به سفارت انگلیس در آنکارا یا استانبول تحویل دهید. مسافر باید مدارک زیر را به ایران آنکارا تحویل نماید.

اصل گذر نامه
اصل رسید سفارت
وکالتنامه امضاء شده
کپی ایمیل سفارت

این مدارک پس از دریافت، به آنکارا واستانبول ارسال خواهد شد وپس از یک روز وارد کنسولگری انگلیس می شود که سفارت پس از ۱۵ روز کاری مجددا به مسافر ایمیل ارسال خواهد کرد که مدارک شما آماده تحویل است. پس از دریافت این ایمیل پاسپورت ظرف نهایتا ۴ روز در تهران تحویل مسافر خواهد شد.

ویزای تجاری انگلیس

 

افرادی که جهت انجام امور کاری همچون شرکت در کنگره ، نمایشگاه و یا جلسات تجاری را دارند باید برای این ویزا اقدام نمایند. داشتن دعوتنامه برای اخذ این ویزا الزامی میباشد و  متقاضی ملزم به تهیه رزرو هتل نیز می باشد مگر اینکه کسی از دوستان و یا آشنایان او در انگلیس زندگی کند و برای متقاضی یک دعوتنامه علاوه بر دعوتنامه تجاری ارسال کنند.

کسانی که  جهت شرکت در نمایشگاه یا کنفرانسی در انگلیس ثبت نام کرده اند می توانند از برگه ثبت نام به جای دعوتنامه تجاری استفاده نمایند.

ویزای تحصیلی انگلیس

 

ویزای دانشجویی به دو دسته اصلی تقسیم میشود:

الف) TIER 4

این ویزا برای کسانی است که قصد تحصیل برای مقاطع مختلف تحصیلی در مدرسه و یا دانشگاهی در انگلستان را دارند. متقاضیان این ویزا پس از دریافت پذیرش از دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود در انگلیس باید درخواست صدور CAS LETTER به دانشگاه نمایند. CAS LETTER نامه ای از طرف دانشگاه می باشد که جزییات تحصیلی شما و کدهای مورد نیاز برای ویزا در آن قید شده است. پس از دریافت این نامه متقاضی می تواند نسبت به اخذ وقت سفارت اقدام نماید.

توجه داشته باشید هزینه بیمه (IHS) در حین واریز وجه ویزا به مبلغ ویزای درخواستی اضافه خواهد شد. این هزینه پس از تکمیل فرم آنلاین به صورت اتوماتیک محاسبه می گردد و در صورت عدم صدور ویزا توسط سفارت انگلیس بازگردانده می شود.

ب) SHORT-TERM STUDY

این ویزا برای گذراندن دوره های تحصیلی کمتر از یک سال مانند دوره زبان و یا دوره های فرصت مطالعاتی صادر می شود. متقاضیان این ویزا پس از دریافت پذیرش از دانشگاه یا موسسه مورد نظر می توانند جهت اخذ وقت سفارت اقدام نمایند و نیاز به نامه CAS ندارند.

توجه داشته باشید هزینه بیمه (IHS) در حین واریز وجه ویزا به مبلغ ویزای درخواستی اضافه خواهد شد. این هزینه پس از تکمیل فرم آنلاین به صورت اتوماتیک محاسبه می گردد و در صورت عدم صدور ویزا توسط سفارت انگلیس بازگردانده می شود.

*کسانی که قصد شرکت در دوره های علمی بسیار کوتاه مدت (مثلا ۱۰ روزه) از طرف دانشگاه را دارند باید ویزای STUDY VISIT اقدام نمایند که شرایط آن مانند ویزای توریستی می باشد.

ویزای توریستی انگلیس

 

این ویزا برای افردی که قصد گردشگری و یا بازدید از دوستان و بستگان خود در خاک انگلستان را دارند می باشد. برای دریافت این ویزا متقاضی باید از وضعیت شغلی و مالی نسبتا خوبی برخوردار باشد.

داشتن سابقه سفر به کشورهای حوزه شنگن، ژاپن، استرالیا و آمریکا می تواند برای اخذ این ویزا مفید باشد. در صورتی که متقاضی جهت اقامت خود دعوتنامه از فردی که در انگلستان زندگی می کند نداشته باشد می بایست رزرو هتل ارایه نماید. متقاضیانی که قبلا ویزای انگلستان نداشته اند فقط می توانند برای ویزای ۶ ماهه اقدام نمایند.

اما کسانی که در ۱۰ سال گذشته حد اقل یک ویزای توریستی ۶ ماهه داشته اند می توانند برای ویزای چند بار ورود (MULTIPLE) دو ساله اقدام نمایند. همچنین متقاضیانی که قبلا ویزای دو ساله داشته اند می توانند برای ویزای ۵ ساله اقدام کنند. لازم به ذکر است صدور ویزاهای فوق بر اساس صلاحدید افسر ویزا بوده و ممکن است مدت ویزا کمتر از مدت زمان درخواستی صادر شده و یا با صدور آن مخالفت شود که در هر دو صورت هزینه پرداختی به سفارت قابل استرداد نمی باشد.

 

عضویت در خبرنامه